10 redenen waarom jij onsuccesvol bent op Instagram

10 redenen waarom jij onsuccesvol bent op Instagram
26 december 2016 Nik

Ik zie het dagelijks.. Enthousiaste nieuwkomers die gretig zijn om een succes te maken van hun Instagram profiel. Vol ambitie en een droom om veel geld te verdienen met hun profiel.

Er is alleen een probleem; de meeste falen. Ondanks dat ze de ambitie en wilskracht hebben, ontbreekt er toch vaak nog iets. De uitvoering van hun plan is van moment één al gebrekkig, ze missen de belangrijke basispunten waar elk succesvol profiel op steunt.

In deze blog wil ik mijn ervaringen delen waarom bepaalde Instagram profielen falen en waarom anderen succesvol zijn. Ik schrijf dit zowel voor nieuwkomers als gevorderden. Sla deze tips op om ze als richtlijnen te gebruiken, of lees dit artikel even door om je geheugen weer op te frissen.

Hoe ik deze dingen allemaal weet? Met onze social media diensten (volgers, views) van Eenstapvoor trekken wij dagelijks nieuwe klanten aan. Hierdoor kom ik elke dag op ontzettend veel profielen terecht. Daarnaast kom ik in contact met allerlei interessante mensen met het allemaal hun eigen ideeen en methodes. Door de tijd heen heb ik een aardig beeld gekregen wat wel en niet werkt op Instagram

Ik probeer altijd positieve feedback te geven, maar vandaag pak ik het anders aan. Vandaag ga ik je vertellen wat je FOUT doet. Dingen die jij als content creator waarschijnlijk niet goed aanpakt.

[stag_sidebar id=’blog-1-sidebar’]

1. Je doet niet wat de experts doen

Zie dit alsjeblieft niet als een tip om anderen simpelweg te kopiëren. Nee.. Wat ik hiermee wil zeggen is: de experts weten wat ze aan het doen zijn, probeer hier je voordeel uit te halen. Vragen die hier gerelateerd aan zijn die ik alsmaar voorbij zie komen:

  • Wat schrijf ik in mijn bio?
  • Ik heb een page met 40.000 volgers, hoe kan ik hier geld mee verdienen?
  • Wat voor content moet ik posten?

Het is op zich niet verkeerd om deze vragen te stellen, maar tegelijk laat het zien dat je niet goed aan het observeren bent wat de experts in jouw niche doen. Zij zijn aan de top voor een reden: ze zijn goed in wat ze doen.

Aanpak:

start een onderzoek. Pak pen en papier, ga op Instagram, en noteer de 10 beste/grootste profielen in je niche. Noteer: volgers, volgend, berichten, bijschriften, gem. likes per foto, etc. Noteer zoveel mogelijk om een compleet beeld te krijgen van de profielen. Probeer overeenkomsten te vinden tussen deze profielen en kom erachter wat zij wel doen maar jij (nog) niet.

2. Je geeft te snel op

Een succesvol profiel creëren is een marathon, geen sprint. Het zal je veel tijd kosten om succesvol te worden. Denk in maanden, niet weken. De eerste 10.000 volgers zullen het moeilijkst te behalen zijn. In het algemeen ben je 2 á 3 maanden bezig om dit punt te bereiken.

Wanneer het gaat over het opbouwen van sociale netwerken denken mensen vaak dat het leuk, winstgevend en niet zoveel werk is. Dat is niet het geval. Het kost tijd voordat je resultaten te zien krijgt. Je zal voor een lange termijn consistent energie in je profiel moeten stoppen.

Wat ook gebeurd.. Wanneer een profiel niet snel genoeg groeit, worden profielen op de kop gegooid. Er wordt voor een andere niche, username, of wat dan ook gekozen, in de hoop hierna sneller te groeien. Vaak is dit niet de goede oplossing. Blijf bij je huidige plan, blijf doorgaan in de zwaardere tijden. Uiteindelijk pluk je hier de vruchten van.

3. Je hebt geen externe motivators

Waarom wil je succesvol zijn op Instagram? Zoek je bekendheid, geld of wil je gewoon mensen helpen? Wat het ook is, je moet meedogenloos zijn wanneer het aankomt op succes op Instagram.

Wat hier erg bij helpt is het creëren van externe motivators. Hiermee bedoel ik: iets dat jij creert of afdwingt dat jou motiveert om beter te worden op Instagram. .. voorbeelden?

Koop een enorm whiteboard en schrijf hier je doelen op. Niet alleen geeft het je een goed gevoel wanneer je 50.000 volgers kan afvinken, andere mensen zullen het ook te zien krijgen. Voor mij is dat een grote motivator om niet still te blijven zitten maar om voortgang te maken met mijn project.

Je kunt ook mensen in je nabije omgeving je ambities vertellen. Vertel wat je van plan bent om te bereiken. Vraag ze zelfs om wekelijks dit onderwerp op te brengen om je voortgang te bekijken. Hierdoor zal je continu hard blijven werken.

OPMERKING: De motivatie om te doen wat je doet moet uiteraard niet alleen afhangen van deze externe motivators. Ze kunnen je echter wel goed helpen.

4. Je zoekt geen interactie

Interactie is erg belangrijk! Vaak wordt er gedacht dat een goede content strategie voldoende is om succesvol te worden op Instagram. Dat is echter alleen de ene helft van de puzzel. Je moet continu de interactie opzoeken met iedereen in jouw niche. Like, volg, reageer op alles dat relevant is aan je profiel.

5. Je automatiseert teveel

Het automatiseren van je Instagram profiel is over het algemeen een goede manier om tijd te besparen. Maar, je kan hier ook in doorslaan.. Handmatig je profiel beheren zal altijd van hogere kwalitiet zijn, automatisering kan er erg onnatuurlijk en onpersoonlijk uitzien.

6. Je plaatst te veel of te weinig berichten

Het is belangrijk dat je jouw volgers te begrijpt. Weet wat voor volgers jouw content bekijken en waarom. Herleid hieruit hoe vaak jij berichten plaatst op je profiel. Dit kan namelijk variëren in elke niche. Mensen die een humor pagina volgen willen misschien wel 8 keer per dag een bericht van je zien. Maar volgers van een fitness pagina vinden 2 of 3 keer per dag vaak wel genoeg. Punt 1 helpt je hierbij.

Kijk uit dat je niet obsessief hierover wordt. Wil je 3 keer per dag een bericht plaatsen maar heb je geen kwalitatief goede post in gedachte? Doe het dan maar niet.

Een ander belangrijk aspect: timing. Het kan grote invloed hebben op welke tijd jij jouw berichten plaatst. Later, een tool die je helpt om je berichten te plannen, heeft een onderzoek gedaan bij zijn gebruikers. 61.000 berichten waren geanalyseerd om te bepalen wanneer foto’s de meeste likes en comments kregen. Het bleek dat berichten de meeste interactie kregen wanneer zij geplaatst werden om 02:00 en 17:00.

Waarom een bericht plaatsen in de nacht hoor ik je denken? Matt Smith, oprichter van Later, geeft hier zijn visie op:

“We think this is because less people are posting at that time and that more engaged users are using Instagram at that time.”

17:00 is vrij vanzelfsprekend. Het is voor de meesten bijna het einde van de werkdag en de laatste paar minuten doodden ze door even door hun Instagram feed te scrollen.

Tijden voor specifieke dagen:

Dag Beste tijdstip
Maandag 19:00 & 22:00
Dinsdag 03:00 & 22:00
Woensdag 17:00
Donderdag 07:00 & 23:00
Vrijdag 01:00 & 20:00
Zaterdag 00:00 & 02:00
Zondag 17:00

7. Je bent niet consistent

Hiermee bedoel ik zowel de timing van je berichten als de styling ervan. Hoewel je af en toe wel een uitschieter kunt plaatsen is het van belang dat je een eigen stijl vindt en je hieraan houdt. Krijg je enorm veel likes op je selfies? Dan is het onverstandig om de helft van de tijd memes te plaatsen.

Wanneer je bezig bent met advertenties is dit ook een belangrijk aspect. Plaats geen advertenties die niet versmelten met je originele content. Advertenties moeten er zo natuurlijk mogelijk uit zien.

8. Je hebt geen originele content

Waarom zou iemand je volgen als je een kloon bent van andere pagina’s?

9. Je adverteert verkeerd

Ten eerste, veel mensen starten te vroeg met het plaatsen van advertenties op hun pagina. Volgers zijn vaak niet blij met advertenties, in de beginfase van je profiel kan dit veel impact hebben op de groei. Niemand wil een profiel volgen met 500 volgers dat in elk bericht advertenties spammed. Als je twijfelt om te starten, is het vaak nog te vroeg.

Ten tweede, je advertenties zijn onrelevant. Relevantie is erg belangrijk wanneer aankomt op adverteren. Maak gebruik van advertenties die je volgers oprecht interessant kunnen vinden. Zit je in de komedie niche, adverteer dan niet met dure horlogers, adverteer met ‘funny’ t-shirts.

10. Je bouwt geen ‘brand’ op

Wees altijd bezig met opbouwen van je brand! De consument van vandaag is er erg van bewust wanneer iets verkocht wordt aan hen, en zij zijn sneller bereid om dingen te kopen van mensen die zij supporten. Je moet erachter zien te komen hoe je een brand kan opbouwen die mensen willen supporten. Als je een één in een dozijn profiel hebt, waarom zouden mensen dan van jou kopen? Waarom zouden ze jouw supporten? Vind een manier om je volgers ervan te overtuigen dat je niet zomaar een persoon bent op Instagram. Bouw een relatie op met je volgers.

0 reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

10% Korting op uw bestelling?

"10KORTING18"

Te gebruiken op uw gehele bestelling
SHOP NU

Te gebruiken op uw eerste bestelling
close-link